reklama

Nerozčuľujte sa nad bratislavskými zápchami!

Keď som Moskvu navštívila ešte ako turista, môj svokor sa nám ako pravý sprievodca patrične venoval a na dlhšie presuny nás bral autom. Pár prejazdov mestom cez víkend sa ešte zdalo byť relatívne v poriadku, ale počas mojej druhej návštevy sme šli autom odniekadiaľ z mesta späť na Slovenský dom. Napriek tomu, že sme pred sebou nemohli mať viac ako tri kolometre, cesta nám trvala dve hodiny. Svokra to už vzdala a vybrala sa domov peši, že tam bude aj tak skôr. A veru dobre spravila. Moja sesternica nechcela veriť, že len okolo jednej odbočky sme sa krútili dobrých štyridsať minúť...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

 

Nuž, i to patrí do každodennej reality veľkomiest. Keďže do Moskvy sa hrnie čoraz viac ľudí a teda aj čoraz viac áut, v spojení so zanedbávaním dopravnej situácie vzniklo to, čo vzniklo. Ak sa človek rozhodne ísť autom, a ešte nebodaj aj počas špičky, poriadne si postojí v zápche a môže sa modliť aby niekomu pred ním nedošiel benzín...

Rovnako je potrebné modliť sa aj za to, aby sa vašou trasou nerozhodol ísť prezident. Cestu kvôli jeho kolóne totiž uzatvárajú s dostatočným časovým predstihom. Trénovaní Moskviči už vedia, že ak sa na ceste vyskytuje príliš veľa policajných áut, čoskoro ju asi uzatvoria a preto sa rýchlo snažia dostať na niektorú z vedľajších ciest. Podľa jednej z historiek, ktoré som počula, sám Putin raz dobrých pätnásť minút meškal do Veľkého divadla na predstavenie a ospravedlnenie odľahčil vysvetlením, že, to viete, metro vlaky meškali. Jeho slová sprevádzal srdečný smiech a konštatovanie, že pán prezident má dobrý zmysel pre humor.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A teraz si predstavte, že po takýchto zážitkoch ste v Bratislave niekde na obchvate a nadávate, pretože kvôli zápche sa vám cesta domov natiahne o pol hodinu. Keď sme takto s manželom naposledy sedeli v zápche v rámci klasického piatkového východniarskeho exodu, v duchu som si zanadávala. A hneď nato som si spomenula na Moskvu a každodenné slimačenie áut v čase špičky niekde na Tverskej a musela som sa usmiať. Nech žijú bratislavské zápchy!

Martina Rúčková

Martina Rúčková

Bloger 
  • Počet článkov:  300
  •  | 
  • Páči sa:  32x

Diagnózou aj povolaním právnička, záľubami nadšená cestovateľka. Život ma zatiaľ viedol po osi Košice-Oxford-Bratislava-Moskva-Praha. Spolu s manželom cestujeme po nových aj starých miestach, snažiac sa navštíviť všetky pamiatky svetového kultúrneho dedičstva UNESCO po ceste. Zoznam autorových rubrík:  Stredná EurópaAnglicko, ŠkótskoSeverná EurópaVýchodná EurópaZápadná EurópaJužná EurópaRuskoZápadná ÁziaStredná ÁziaJuhovýchodná ÁziaArabský svetStredná Amerika a KaribikZážitky z ciestKultúraSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu