do-cernobylu-a-nazad-lvov-a-spat-na-slovensko

Do Černobyľu a nazad: Ľvov a späť na Slovensko

Z celej cesty bohatej na nevšedné zážitky nám ostalo už len navštíviť Ľvov a z neho sa nasledujúci deň dostať až do Bratislavy. Trasa Kyjev – Ľvov znamenala upršanú a sivú cestu naprieč rozostavanou ukrajinskou…

16.9.2016 o 14:00 | Karma článku: 5,31 | Prečítané:  1147x | Diskusia: 0 príspevkov
do-cernobylu-a-nazad-cernobylska-uzavreta-zona

Do Černobyľu a nazad: Černobyľská uzavretá zóna

Dnes sa konečne dostaneme k dňu, ktorý dal tejto rumusko-ukrajinskej ceste svoj názov a v rámci ktorého sme navštívili Uzavretú zónu okolo černobyľskej jadrovej elektrárne.

4.9.2016 o 21:00 | Karma článku: 5,06 | Prečítané:  1353x | Diskusia: 3 príspevky
do-cernobylu-a-nazad-kyjevske-vojnove-pamatniky-majdan-a-lavra

Do Černobyľu a nazad: Kyjevské vojnové pamätníky, majdan a lavra

Maďarsko, rumunské Maramures, Černivci, Chotyň, Kamenec Podolský a čo ďalej? Nuž, neostávalo nám nič iné, len pokračovať smerom do hlavného mesta Ukrajiny, Kyjeva.

12.8.2016 o 12:00 | Karma článku: 5,43 | Prečítané:  1750x | Diskusia: 6 príspevkov
do-cernobylu-a-nazad-drevene-kostoly-a-klastory-s-obrazkami-v-pohori-maramures

Do Černobyľu a nazad: Drevené kostoly a kláštory s obrázkami v pohorí Maramures

Na ceste do Ukrajiny sme najprv prekročili Schengenské hranice medzi Maďarskom a Rumunskom a až v druhom kroku sme si naplánovali prekročiť tie rumunsko-ukrajinské.

29.7.2016 o 11:00 | Karma článku: 5,36 | Prečítané:  1510x | Diskusia: 2 príspevky
zubry-a-priroda-belovezskeho-pralesa

Zubry a príroda Belovežského pralesa

Počas jednej z ďalších ciest sa môj manžel so svojím otcom - mojím svokrom, rozhodli prenocovať v Belovežskom pralese. Veď čo je príjemnejšie, ako po celom dni šoférovania nasadnúť na bicykel a previezť sa po…

29.6.2016 o 19:25 | Karma článku: 4,90 | Prečítané:  886x | Diskusia: 3 príspevky
na-skok-v-bielorusku

Na skok v Bielorusku

Vždy, keď sa raz za čas vyberieme domov na Slovensko autom, monotónnosť jazdy vyvažujeme zaujímavými zastávkami. Jedna z obľúbených trás vedie cez Bielorusko a to vďaka jeho dobrým diaľniciam.

24.6.2016 o 13:45 | Karma článku: 10,60 | Prečítané:  6522x | Diskusia: 15 príspevkov
zimna-cesta-po-balkane-v-bosne-a-hercegovine-a-domov-cez-pecs

Zimná cesta po Balkáne: V Bosne a Hercegovine a domov cez Pécs

Po krátkej zastávke na hraničnom priechode a vysvetľovaní tete colníčke, že šesť fliaš vína na dvoch (ktoré sme viezli ešte zo Slovinska domov) je tak akurát, sme sa ocitli už po niekoľkýkrát v Bosne a Hercegovine.

5.2.2016 o 10:00 | Karma článku: 8,97 | Prečítané:  3064x | Diskusia: 16 príspevkov
zimna-cesta-po-balkane-v-ciernej-hore-pri-mori-aj-v-horach

Zimná cesta po Balkáne: V Čiernej hore pri mori aj v horách

Z Dubrovníka sme tiahli ešte ďalej na juh. Čakala nás Čierna Hora. Najprv kotorská zátoka spojená s krátkou návštevou Kotoru a potom ďalej smerom k národnému parku Durmitor.

26.1.2016 o 8:45 | Karma článku: 10,03 | Prečítané:  3573x | Diskusia: 2 príspevky
zimna-cesta-po-balkane-poloprazdny-dubrovnik-a-fascinujuci-mostar

Zimná cesta po Balkáne: Poloprázdny Dubrovník a fascinujúci Mostar

Do Dubrovníka sme napriek relatívne skorému podvečeru dorazili už za tmy. Hlavná cesta vedie po okraji hrebeňa, z ktorého sa až k moru zvažuje svah plný žiarivých svetiel.

15.1.2016 o 8:45 | Karma článku: 11,43 | Prečítané:  6044x | Diskusia: 33 príspevkov
zimna-cesta-po-balkane-novorocny-trogir-a-jazda-po-hvare

Zimná cesta po Balkáne: Novoročný Trogir a jazda po Hvare

Ako na Nový rok tak po celý rok? Nuž v takom prípade mal byť rok 2012 najmä cestovateľský, čo sa aj splnilo, pokojný, čo vzhľadom na svadobné prípravy neprichádzalo do úvahy, a bez opice, o výsledku pomlčím.

25.12.2015 o 8:45 | Karma článku: 11,77 | Prečítané:  4771x | Diskusia: 42 príspevkov
zimna-cesta-po-balkane-biely-chram-v-sibeniku-a-splitsky-silvester

Zimná cesta po Balkáne: Biely chrám v Šibeníku a Splitský Silvester

Deň, ktorý sme začali v nádherných zasnežených Plitvických jazerách a ktorý sa mal ukončiť silvestrovskými oslavami v Splite, mal ešte jeden bod programu a to mesto Šibeník so svojou unikátnou Katedrálou Sv. Jakuba.…

18.12.2015 o 8:45 | Karma článku: 6,20 | Prečítané:  916x | Diskusia: 3 príspevky
zimna-cesta-po-balkane-zastavka-v-poreci-a-plitvicke-jazera-v-zasnezenom-rane

Zimná cesta po Balkáne: Zastávka v Poreči a Plitvické jazerá v zasneženom ráne

So Škocjanom sme sa rozlúčili a vybrali sme sa ďalej, tento krát do Chorvátska. Hranice sme prešli relatívne rýchlo a pohodlne.

11.12.2015 o 8:45 | Karma článku: 11,39 | Prečítané:  6077x | Diskusia: 2 príspevky
zimna-cesta-po-balkane-lyzovacka-a-jaskyne-v-slovinsku

Zimná cesta po Balkáne: Lyžovačka a jaskyne v Slovinsku

Prvúcestu po Balkáne sme si naplánovali na obdobie na prelome rokov 2011 a 2012. V tom čase sme žili a pracovali v Bratislave a hľadali sme miesto, kam by sme sa vybrali na dovolenku:

4.12.2015 o 8:45 | Karma článku: 5,67 | Prečítané:  1417x | Diskusia: 0 príspevkov
skandinavsky-road-trip-hora-krizov-a-pestrofarebna-riga

Škandinávsky road trip: Hora krížov a pestrofarebná Riga

Zobudili sme sa do chladného a vlhkého rána, kedy človek len ťažko hľadá odhodlanie vyliezť zo spacáku a obliecť sa. Vie, že ho čaká podupkávanie v zime a striasanie rannej rosy zo stanov, aby sa zbalili v čo…

29.8.2014 o 10:00 | Karma článku: 10,35 | Prečítané:  3296x | Diskusia: 8 príspevkov
za-odkazom-byzantia-transylvanske-tri-b-bran-brasov-a-biertan

Za odkazom Byzantia: Transylvánske tri B – Bran, Brašov a Biertan

V Transylvánii sme okrem Sibiu, v ktorom sme dve noci prespávali a Sighisoary navštívili ešte tri ďalšie pozoruhodné miesta: Hrad Bran, ktorý sa spája s rumunským kniežaťom Vladom Tepešom a ergo aj Draculom,…

22.8.2014 o 8:45 | Karma článku: 6,66 | Prečítané:  1115x | Diskusia: 0 príspevkov
litovske-zaujimavosti

Litovské zaujímavosti

Z Vilniusu je na skok niekoľko pozoruhodných miest, ktoré potešia vaše oko a zároveň vám prezradia veľa nových vecí o Litve a jej histórii. Okrem červeného hradu ako z ilustrácií rozprávkových knižiek sme objavili…

19.8.2014 o 8:45 | Karma článku: 11,12 | Prečítané:  5776x | Diskusia: 13 príspevkov
vilnius-konecne-aj-osobne

Vilnius konečne aj osobne

Hlavné mesto Litvy bolo jedným z tých miest, ktoré sú pre mňa ako ľudia, o ktorých všetci moji známi rozprávajú, ale ja som ich nikdy nevidela. Z veselých príbehov ich poznám už celkom dobre a čakám na to, kedy si…

12.8.2014 o 13:55 | Karma článku: 6,27 | Prečítané:  1553x | Diskusia: 1 príspevok
za-odkazom-byzantia-najkrajsie-mesta-transylvanie

Za odkazom Byzantia: Najkrajšie mestá Transylvánie

Už prekročením Dunaja sme opustili historické hranice Rímskej ríše avšak práve prechodom karpatského oblúka sme sa definitívne ocitli pod vplyvom nemeckých rytierských rádov a Uhorska - boli sme v Transylvánii.

8.8.2014 o 8:45 | Karma článku: 7,48 | Prečítané:  1605x | Diskusia: 4 príspevky
za-odkazom-byzantia-pamiatky-na-hraniciach-bulharska-a-rumunska

Za odkazom Byzantia: Pamiatky na hraniciach Bulharska a Rumunska

Cesta z Nesebaru smerom k hraniciam s Rumunskom sa neobišla bez pár zaujímavých zastávok. Človek ani netuší, na čo všetko môže po ceste naďabiť, stačí sa na chvíľku odpojiť od overenej cesty. Viete, čo bolo…

1.8.2014 o 8:45 | Karma článku: 5,70 | Prečítané:  1208x | Diskusia: 3 príspevky
za-odkazom-byzantia-stary-nesebar-pocas-zimneho-spanku

Za odkazom Byzantia: Starý Nesebar počas zimného spánku

Staré mesto Nesebaru leží na malom polostrovčeku o rozmeroch 850 krát 350 metrov a potvrdzuje pravidlo, že aj na malé priestory sa toho dá umiestniť požehnane. Pri prechádzke jeho úzkymi uličkami vydláždenými…

25.7.2014 o 8:45 | Karma článku: 6,85 | Prečítané:  965x | Diskusia: 3 príspevky