do-cernobylu-a-nazad-dedinka-holloko-a-narodny-park-hortobagy

Do Černobyľu a nazad: Dedinka Hollókő a národný park Hortobágy

V nasledujúcom seriáli sa vrátime dozadu o štyri roky, do obdobia, kedy som ešte žila a pracovala na Slovensku. V momente, keď sme si z blízkeho okolia pozreli všetko, čo sa dalo, prišiel rad na trošku vzdialenejšie…

12.7.2016 o 13:00 | Karma článku: 7,71 | Prečítané:  2735x | Diskusia: 0 príspevkov
nedela-v-grazi

Nedeľa v Grazi

Bola pekná svieža jar roku 2012 a ešte sme bývali v Bratislave. Graz je síce od nej vzdialený dve a pol hodiny cesty autom, ale vraj je veľmi pekný, čo potvrdila aj UNESCO komisia zápisom, a tak sme sa rozhodli ho…

10.5.2016 o 8:45 | Karma článku: 5,91 | Prečítané:  1885x | Diskusia: 2 príspevky
z-utrob-archivu-cesky-krumlov-a-hluboka-nad-vltavou

Z útrob archívu: Český Krumlov a Hluboká nad Vltavou

Najväčšia klasika na záver: jedny z najkrajších českých zámkov - Zámocký areál v Českom Krumlove a zámok v Hlubokej nad Vltavou.

17.11.2015 o 20:00 | Karma článku: 6,06 | Prečítané:  1105x | Diskusia: 8 príspevkov
z-utrob-archivu-unesco-pamiatky-zdaru-nad-sazavou-a-kutnej-hory

Z útrob archívu: UNESCO pamiatky Ždáru nad Sázavou a Kutnej Hory

Pre nadšeného cestovateľa aj taká kamarátova svadba znamená príležitosť stihnúť po ceste pozrieť si pamiatky, ktoré mu doposiaľ unikali.

10.11.2015 o 15:00 | Karma článku: 7,38 | Prečítané:  511x | Diskusia: 2 príspevky
z-utrob-archivu-unesco-pamiatky-olomouca-a-litomyslu

Z útrob archívu: UNESCO pamiatky Olomouca a Litomyšlu

A opäť lovím v archíve jedny zo svojich najstarších ciest, ktoré si na svoje miesto na mojom blogu museli počkať až doposiaľ. Verím však, že sa im to oplatilo.

3.11.2015 o 9:25 | Karma článku: 6,06 | Prečítané:  695x | Diskusia: 2 príspevky
z-utrob-archivu-kromeriz-a-valtice

Z útrob archívu: Kromeříž a Valtice

Dala som si záväzok "vyčistiť" svoj osobný cestovateľský archív a tak som načrela do najdávnejších ciest, ktoré som absolvovala. Písal sa rok 2010, kedy som navštívila dve zaujímavé miesta v Česku:…

27.10.2015 o 19:15 | Karma článku: 5,73 | Prečítané:  582x | Diskusia: 2 príspevky
turistom-vo-vlastnej-krajine-v-banskej-stiavnici-a-cestou-domov

Turistom vo vlastnej krajine: V Banskej Štiavnici a cestou domov

A máme tu poslednú etapu nášho krátkeho slovenského dobrodružstva, počas ktorého sme priateľom z Francúzska ukazovali slovenské UNESCO pamiatky.

14.7.2015 o 11:30 | Karma článku: 5,75 | Prečítané:  1168x | Diskusia: 2 príspevky
turistom-vo-vlastnej-krajine-pod-slovenskymi-horami
Martina Rúčková

Turistom vo vlastnej krajine: Pod slovenskými horami

Tatranská a tatransko-fatrianska etapa našej cesty, počas ktorej sme dorazili do Levoče, v ktorej sa nám podarilo zhliadnuť Oltár Majstra Pavla a vybrať sa ďalej smerom na Ružomberok a Vlkolínec.

7.7.2015 o 10:45 | Karma článku: 7,09 | Prečítané:  1329x | Diskusia: 0 príspevkov
turistom-vo-vlastnej-krajine-z-kosic-do-bardejova

Turistom vo vlastnej krajine: Z Košíc do Bardejova

Ďalšia etapa cesty po Slovensku pod heslom: “Ukáž naším francúzskym priateľom UNESCO pamiatky Slovenska” pokračovala nasledujúci deň trojitou nádielkou.

26.6.2015 o 10:00 | Karma článku: 6,10 | Prečítané:  1360x | Diskusia: 3 príspevky
turistom-vo-vlastnej-krajine-krasove-jaskyne-domica-baradla

Turistom vo vlastnej krajine: Krasové jaskyne Domica - Baradla

Našou prvou zastávkou boli Košice a krasové jaskyne na slovensko-maďarských hraniciach. Odlietali sme večer po práci a príchod do Košíc sme očakávali až v neskorých nočných hodinách.

19.6.2015 o 11:00 | Karma článku: 5,78 | Prečítané:  1039x | Diskusia: 5 príspevkov

Turistom vo vlastnej krajine: Úvod

Vitajte v novom miniseriáli, ktorý sa bude, netradične, venovať Slovensku a jeho krásam a pamiatkam a dokumentuje moju cestu po Slovensku z konca februára tohto roku.

12.6.2015 o 8:45 | Karma článku: 7,54 | Prečítané:  985x | Diskusia: 3 príspevky
torun-a-gdansk-jedny-z-najkrajsich-polskych-miest
Martina Rúčková

Toruň a Gdansk, jedny z najkrajších poľských miest

Pred dvomi týždňami sme leteli do Poľska na svadbu našich priateľov. Samozrejme okrem samotnej svadby sme si opäť našli čas aj na poznávanie nových miest. Tentokrát sme si vybrali historické hanzové mestá Toruň a…

23.9.2014 o 17:00 | Karma článku: 11,48 | Prečítané:  7199x | Diskusia: 8 príspevkov
potulky-nocnou-varsavou

Potulky nočnou Varšavou

Seriál o ceste autom po Škandinávii sa mi z tematického hľadiska žiada doplniť o niekoľko nedávnych ciest po miestach, ktoré sme v auguste roku 2009 navštívili. Sú to presne tie, ktoré sme vtedy museli z prvotného…

5.8.2014 o 8:45 | Karma článku: 6,27 | Prečítané:  1100x | Diskusia: 2 príspevky

Tri skvosty západného Poľska

Dajú sa absolvovať za jeden deň, každý je iného charakteru a príbeh Poľska nám povie z iného pohľadu. Wroclawská storočná hala - medzník v histórii železobetónových budov, artikulárny kostol v Jawore ako symbol boja…

30.8.2013 o 9:05 | Karma článku: 13,09 | Prečítané:  4904x | Diskusia: 6 príspevkov

Na ceste po juhovýchodnom Poľsku

Poľsko by som vám tento týždeň rada predstavila prodstredníctvom dvoch krátkych road-tripov, ktoré sme s manželom absolvovali. Oba sa dajú zvládnuť za tri dni a zavedú vás po zaujímavých kútoch nášho severného…

27.8.2013 o 9:40 | Karma článku: 8,77 | Prečítané:  1398x | Diskusia: 2 príspevky

Do Rakúska za vínom

Víno pijem rada. Nie som žiaden odborník ani someliér a tento skvelý zdroj antioxidantov poznám čisto z hľadiska bežného konzumenta. Zo svojich ciest si veľmi rada odnášam suveníry práve v podobe fľašky vína či…

20.8.2013 o 8:45 | Karma článku: 7,91 | Prečítané:  923x | Diskusia: 0 príspevkov
Martina Rúčková

Pannonhalma poteší milovníkov sakrálneho umenia aj dobrého vína

Tento týždeň sa zoznamujeme s Maďarskom. A opäť mi nedá prispieť svojou troškou do mlyna, najmä pre tých, ktorí by si radi urobili rýchly jednodňový výlet aj za niečím iným ako kúpaním. Poteším vás, na miesto, kam…

16.8.2013 o 8:45 | Karma článku: 7,67 | Prečítané:  1188x | Diskusia: 2 príspevky

Na skok do Brna za perlou funkcionalizmu - Vilou Tugendhat

V Brne je mnoho zaujímavých miest, kam zavítať, stačí si vybrať. Nám však stačil jeden deň, ktorý sme venovali prehliadke vlani otvorenej Vily Tugendhat. Výnimočná pamiatka postavená koncom dvadsiatych rokov…

9.8.2013 o 9:37 | Karma článku: 7,93 | Prečítané:  1235x | Diskusia: 3 príspevky

Víkend v Českom Krumlove nemusí znamenať len Krumlov a Hlubokú

Český Krumlov - obľúbená turistická destinácia Čechov, Slovákov ale aj zahraničných návštevníkov. Tradičný víkend v Českom Krumlove v sebe zahŕňa prehliadku Štátneho hradu a zámku Český Krmulov s prípadným výletom…

6.8.2013 o 16:36 | Karma článku: 8,53 | Prečítané:  4343x | Diskusia: 3 príspevky